Ramowy rozkład dnia
Grupy starsze – pięciolatki i sześciolatki
6:30 – 8:00
�� Zabawy swobodne – tworzenie sytuacji zabawowych umożliwiających realizację pomysłów dzieci
�� Prace indywidualne: wyrównawczo–stymulujące oraz rozwijające zdolności dzieci
�� Zabawy ruchowe i integracyjne
8:00 – 8:30
�� Praca indywidualna z dzieckiem
�� Ćwiczenia poranne
�� Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe
8:30 – 9:00
�� Śniadanie
�� Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych (m.in. mycie zębów)
�� Eksponowanie prac dyżurnych (pomoc w utrzymaniu porządku w sali i łazience)
9:00 – 10:15
�� Zajęcia edukacyjno–wychowawcze realizowane w oparciu o podstawę programową
10:15 – 11:45
�� Czynności samoobsługowe przed wyjściem na plac zabaw
�� Zabawy swobodne i ruchowe w ogrodzie
�� Wycieczki, spacery, poznawanie środowiska przyrodniczego i społecznego w otoczeniu przedszkola
11:45 – 12:00
�� Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne i samoobsługowe
12:00 – 12:30
�� Obiad
�� Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
�� Nauka kulturalnego zachowania przy stole i dbania o zdrowie
12:30 – 13:00
�� Zabiegi higieniczne
�� Relaks poobiedni – słuchanie bajek, muzyki klasycznej i relaksacyjnej
13:00 – 14:30
�� Swobodna zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela
�� Zabawy ogólnorozwojowe i integracyjne
�� Praca indywidualna z dziećmi – dostosowana do potrzeb i możliwości
14:30 – 15:00
�� Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
�� Posiłek – zupa, podwieczorek
15:00 – 17:30
�� Zabawy ruchowe i gry dydaktyczne
�� Praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach
�� Omówienie wydarzeń dnia
�� Własna aktywność dzieci
�� Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i zabawy swobodne na placu zabaw
Ramowy rozkład dnia
Grupy młodsze – trzylatki i czterolatki
6:30 – 8:00
�� Zabawy swobodne – tworzenie sytuacji zabawowych umożliwiających realizację pomysłów dzieci
�� Prace indywidualne: wyrównawczo–stymulujące oraz rozwijające zdolności dzieci
�� Zabawy ruchowe i integracyjne
8:00 – 8:30
�� Praca indywidualna z dzieckiem
�� Ćwiczenia poranne
�� Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe
�� Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych (m.in. mycie zębów)
8:30 – 9:00
�� Śniadanie
9:00 – 10:15
�� Zajęcia edukacyjno–wychowawcze realizowane w oparciu o podstawę programową
�� Czynności samoobsługowe przed wyjściem na plac zabaw
�� Zabawy swobodne i ruchowe w ogrodzie
�� Wycieczki, spacery, poznawanie środowiska przyrodniczego i społecznego w otoczeniu przedszkola
11:45 – 12:00
�� Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne i samoobsługowe
12:00 – 12:30
�� Obiad
12:30 – 13:00
�� Zabiegi higieniczne
�� Odpoczynek poobiedni na leżaczkach– słuchanie bajek, muzyki klasycznej i relaksacyjnej
13:00 – 15:00
�� Swobodna zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela
�� Zabawy ogólnorozwojowe i integracyjne
�� Praca indywidualna z dziećmi – dostosowana do potrzeb i możliwości
14:30 – 15:00
�� Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
�� Posiłek – zupa, podwieczorek
15:00 – 17:30
�� Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne
�� Omówienie wydarzeń dnia
�� Własna aktywność dzieci
��Zabawy zorganizowane przez nauczyciela oraz zabawy swobodne na placu zabaw